Komedie over de belevenissen van een viertal minnaars waarbij de verliefdheden door elkaar lopen. Vanaf 16 jaar.
A Midsummer Night's Dream
William Shakespeare
London: Penguin books, 1994
106 p.
0140620958 9780140620955 8871006755 9788871006758

De 'Midsummer Night's Dream' (in 1600 voor het eerst gepubliceerd) is één van de vrolijkste en blijste blijspelen. Men wordt er op de verkeerde en de goede verliefd, er zijn grappen en grollen, er is muziek en dans in een sprookjesachtige entourage. Deel uit een serie* schooluitgaven van Shakespeare’s toneelstukken die zich richt op lezers die nog niet bekend zijn met zijn werk. De tragedie is voorzien van een uitstekende inleiding met informatie over het stuk, hoofdpersonen, de poëzie, synopsis en commentaar. Het onverkorte stuk is in de kantlijn voorzien van goede noten, waarin moeilijke woorden in helder Engels zijn vertaald en achtergrondinformatie wordt gegeven. Besloten wordt met materiaal voor in de klas: o.a. discussievragen, essays, korte informatie over het leven van de auteur en het leven in ca. 1600. Zeer geschikt voor bovenbouw havo/vwo. Vanaf ca. 16 jaar.

Over William Shakespeare

William Shakespeare (Stratford-upon-Avon, ± 23 april OS 1564, gedoopt 26 april 1564 – aldaar, 23 april OS 1616) was een Engels toneelschrijver, dichter en acteur.

Shakespeare wordt gezien als de grootste schrijver die Engeland ooit heeft voortgebracht, niet alleen vanwege de kwaliteit van zijn werken, maar ook vanwege zijn enorme invloed op de Engelse taal, waarin nog steeds honderden woorden, uitdrukkingen en citaten aan hem zijn toe te schrijven. Hij schreef 154 sonnetten en een aantal langere gedichten en kan beschouwd worden als de eerste moderne toneelschrijver. Zijn toneeloeuvre bestaat uit 38 werken, verdeeld over drie genres: tragedies, historische stukken en komedies over tijdloze, universele thema's die tot op de dag van vandaag gebruikt worden voor theaterbewerkingen, opera's, musicals en films.

Leven

Geboorte

William Shakespeare (ook gespeld Shakspere, Shaksper, e…Lees verder op Wikipedia