Rhonda Byrne
The magic
2
Utrecht: Kosmos, 2012
254 p. : ill.
9789021552248 (paperback)

De auteur van de bestseller 'The secret' en 'The power'* legt nu de nadruk op het ontwikkelen van het gevoel van dankbaarheid om al je wensen te vervullen. Haar ideeën zijn gebaseerd op een tekst uit het evangelie van Mattheus waarvan de strekking ook in andere godsdiensten voorkomt. In een 28-dagen-plan komen verschillende onderwerpen ter sprake waar men zich dankbaar over kan voelen, zoals gezondheid, carrière, geld, relaties etc, waardoor ze een gunstige uitwerking op je zullen hebben. De vlotte, toegankelijke stijl, de ruime bladspiegel, de praktische voorbeelden en de oefeningen aan het eind van elk hoofdstuk maken het eenvoudig onderwerpen te vinden waarover je dankbaar kunt zijn aan, bijvoorbeeld, het universum. De gedachte in elk hoofdstuk wordt versterkt door citaten van mensen uit verschillende disciplines (veel auteurs). De zwart-witfoto’s in soft-focus benadrukken het magische element door de sterretjes erop. Het is een tot in detail uitgewerkte handleiding voor het in de …Lees verder

Over Rhonda Byrne

Rhonda Byrne, geboren als Rhonda Izon, (Melbourne, 12 maart 1951) is een Australische scenarioschrijfster, producente van radio- en televisieprogramma's en schrijfster van boeken. Zij kreeg wereldwijde bekendheid door haar documentairefilm The Secret en de daaruit voortvloeiende reeks door haar geschreven boeken, die op het thema van The Secret gebaseerd zijn.

Izon werd in Melbourne als eerste van de vijf kinderen geboren uit het huwelijk van Ronald Lewis Izon en Irene Izon. Uit haar eerste huwelijk werden twee dochters geboren: Skye Byrne en Hayley Byrne. Zij is twee maal getrouwd geweest en evenveel keren gescheiden.

Haar carrière begon zij bij de omroep en produceerde tal van radioprogramma's, die uitstekende recensies kregen. Haar volgende stap was naar de televisie, waar zij meewerkte aan Nine Network.

In 1994 richtte zij haar eigen film- en televisieproductiebedrijf Prime Time P…Lees verder op Wikipedia